Külső linkjeim száma
Megbíztam egy marketing céget, hogy külső linkkapcsolatokat építsen ki honlapomnak. Először nem tudtam, hogyan ellenőrizzem a munkájukat. Most már tudom!
A statter.hu segítségével minden nap láthatom a külső linkjeim számának a fejlődését!
30 perc megtakarítás
A honlapom helyezéseit a keresőkben magam is ellenőrizni tudom. Éppen ezért kétkedve fogadtam a statter.hu szolgáltatásait. Gondoltam, kipróbálom az ajándék feltöltéssel.
Azonnal rá is szoktam! Naponta akár 30 percet is megspórolok a statter.hu használatával!
Ajánlani tudom mindenkinek, akinek számít az a napi 30 perc!
A keresőoldalak felől érkező látogatók számának növelése a keresők rangsorolási szempontjait figyelembe vevő webfejlesztés segítségével. Mivel sok köze van az online marketing egyéb ágaihoz, ezért sokan keresőmarketingnek is hívják ezt a tevékenységet.
(Forrás: webni.innen.hu)
Keresőrobotoknak hívjuk azokat a programokat, melyek a keresők számára gyűjtik össze a weblapokról az információkat (beindexelik az oldalakat), és bizonyos szabályok szerint automatikusan követik az egyes weboldalakon található linkeket. A robotok egy-egy weboldal meglátogatásakor azonosítják magukat, és a látogatottsági statisztikánk elemzésekor megtudhatjuk, hogy mikor jártak utoljára oldalunkon, és hány oldalt látogattak meg.
A robotok akár regisztráció révén, de leginkább a más webhelyekrõl az oldalunkra mutató külső hivatkozásokat, azaz linkeket követve érkeznek oldalunkra. A sok értékes külső link garancia egyrészt arra, hogy sokfajta kereső robotja látogassa az oldalt, másrészről pedig arra, hogy a gyakori látogatásokkal rendszeresen újraindexelje az oldal tartalmát.
(Forrás: webni.innen.hu)
A PageRank egy oldal általában vett link-népszerűségét mutatja. Egy kisebb PR-értékű oldal azért előzhet meg egy nagyobbat, mert a konkrét kulcsszóra relevánsabb.
"Hiába nagyságrendekkel elismertebb oldal a www.microsoft.com az én oldalaimnál, a keresőmarketing tekintetében mégis az én oldalam relevánsabb..."
(Forrás: www.gpr.hu)
Általánosságban a Google módszereiről
Valószínűsíthető, ha egy weboldalra sok más oldal is hivatkozik, akkor az releváns és mértékadó.
A Google kereső pontosan ezt az elvet használja fel a keresési találatainak sorba rendezésekor, tehát a Google figyelembe veszi a weboldalak értékét, amit a weboldalra mutató hivatkozások száma és minősége határoz meg. Ezt a webkeresőt Page és Brian a Stanford Egyetem két PhD hallgatója hozta létre. Ők hozták létre a PageRank fogalmát, amit úgy definiáltak, hogy egy oldal PageRank-je annál magasabb, minél több nagy PageRank érékű weboldal mutat rá.
Tehát a magas PageRank érték eléréséhez vagy sok hivatkozásra vagy kevesebb, de nagy értékű hivatkozásra van szükség, nem egyszerűen a kapcsolatok száma, hanem azok minősége határozza meg a fontosságot.
A PageRank értéke megegyezik azzal is, hogy mekkora a valószínűsége annak, hogy egy véletlenszerűen szörföző megtalálja az adott weboldalt.
Értelemszerűen azokat az oldalakat találja meg a leggyakrabban, amikre hivatkoznak az általa meglátogatott oldalon. Egy oldal nagy PageRank értéke valószínűsíti, hogy sok ember fogja megtalálni, hiszen rámutató link sok helyen található. A magas PageRank értékkel rendelkező oldalon szereplő más oldalakra mutató linkek pedig valószínűsítik, hogy azok látogatottsága megnő.
(Forrás: www.gpr.hu)
Az eredményül kapott számok megmutatják, jelenleg mennyi külső link, hivatkozás található meg a keresők által lejárható, olvasható internetes tartalmakban, melyek a megadott URL-re mutatnak.
Az eredményül kapott számok megmutatják, hogy a Google a megadott domain név alól mennyi oldalt tárolt el az adatbázisában. A találati listákon csak olyan oldalak jelenhetnek meg, melyek a Google adatbázisában előzetesen letárolásra kerültek.
Az eredményül kapott dátum megmutatja, a Google mely időpontban érvényes és elérhető változatát tárolta le a megadott URL alatti oldalról.
Ellenőrizheti weboldalának pozícióit a megadott kulcsszavakra a Google keresőben. Vizsgálatunk az első 40 helyezésre terjed ki. Ha a megadott kulcsszó nincs az első 40-ben, akkor értéket nem ad. Ha az első 40-ben többször is szerepel találat a megadott domain tartományból, akkor több adat is megjelenik.
Megmutatja, hogy a megadott URL alatti oldalon található szavak, kifejezések milyen arányban állnak az oldal teljes szövegéhez képest.
Az eredményül kapott tartalom megmutatja, mi volt a Google letárolási időpontban érvényes és elérhető változata a megadott URL alatti oldalnak.
Az eredményül kapott tartalom megmutatja, ebben a pillanatban a keresőrobot mit láthat és értékelhet a megadott URL alatti oldal tartalmából.
A szabványosság validálása azt ellenőrzi, hogy a érintett weboldal megfelel-e az XHTML1.0 szabványnak. A sikeres validálás azt bizonyítja, hogy a weboldalt felépítő különböző informatikai rendszerek együttműködésre való képességének finomhangolása optimális, a weboldal akadálymentesen és böngészőtől függetlenül hozzáférhető a felhasználók számára.
Ennek a keresésnek az a célja, hogy kiderüljön, weboldalunk tartalma megtalálható-e más honlapon is. Optimalizálás során problémát okozhat a duplikált tartalom egy lapon, mert a Google büntethet érte. Még ha gyakran nem is szándékos másolás, ötletlopás áll a duplikáció mögött (például átvett hírek, azonos témáról/hírről hasonló szövegek, stb.). Keresés során találatként olyan honlapok jelenhetnek meg, melyeken a miénkhez hasonló vagy a miénkkel azonos tartalom található meg.
A gyakran látogatott weboldalakat egyszerűen elérhetjük, ha az általunk használt böngészőprogrammal rájuk mutató könyvjelzőt készítünk és azt elmentjük. Így a továbbiakban egy kattintással eljuthatunk kedvenc honlapjainkra. A legtöbb esetben a tárolt könyvjelzőket kategóriánként csoportosíthatjuk is a könnyebb áttekinthetőség érdekében.
A naplófájl elemzésre épülő webstatisztikai megoldások fő előnye, hogy az adatokat már eleve letárolja a webszerver, így minden rögzítésre kerül, a látogató által használt böngészőtől függetlenül. Továbbá ezek az adatok olyan formátumban érhetők el, hogy nem szükséges harmadik fél által biztosított szerverre hagyatkozni (lásd javascript). A másik előnye az, hogy a naplófájl információt ad az oldalt látogató keresőpókokról és robotokról, valamint sikertelen lehívásokról is, ami igazán fontos lehet, ha szempont a weboldal keresőkre történő optimalizálása. Ez ugyanakkor a hátránya is, hiszen a látogatók mennyiségére és egyediségére vonatkozó információi kevésbé pontosak.
A weboldal címkézést (Page Tagging) alkalmazó webstatisztika előnye, hogy a javascript minden oldalletöltéskor lehívásra kerül, még akkor is, ha a látogató felől cache-ből töltődik be a weboldal. Olyan tevékenységet is rögzíteni tud, mely nem közvetlen kérés a webszerver felé (például egy flash program lefuttatása). Hátránya, hogy nem érzékeli a látogatókat, akik letiltják a javascript futtatást a böngészőjükben. Így a keresőpókok, robotok látogatásairól sem ad információt, viszont azok az adatok nem is torzítják a statisztikát. Ez a statisztikai megoldás alkalmazható akkor, ha olyan e-kereskedelmi weboldalról van szó, ahol különösen fontosak a marketing célok, a látogatók online viselkedésének nyomonkövetése, elemzése.
Adott időszakban a weboldal összes látogatójának száma. Egész pontosan ide az egy látogatási menetbe (session) tartozó oldalletöltések tartoznak, tehát ez a mérőszám azt mutatja meg, hogy összesen hány alkalommal látogatták a weboldalt (például egy adott személy reggel és délután is megtekintette, akkor ebben a mérésben két látogatónak számít)
Adott időszakban a weboldal összes egyedileg megkülönböztetett látogatójának (Internet felhasználó) száma. Ebből tudhatjuk meg, hogy pontosan hány ember látta a weboldalt. Ők természetesen egy nap akár több alkalommal is visszatérhettek. Ha például valaki egy napon két különböző IP címről is megtekinti az oldalt, akkor az két egyedi látogatónak számít, hiába volt ugyanaz a valós személy.
Az oldalletöltés talán a legkönnyebben definiálható webstatisztikai mérőszám. Ha egy látogató megtekinti honlapunk valamely oldalát, az egy oldalletöltésnek számít. Nem több, és nem kevesebb. Nem összekeverendő a látogatószámmal, vagy a találatok számával. Ezek gyakori keverése miatt sokszor téves következtetéseket vonnak le a statisztika alapján.
E mérőszám segítségével megtudhatjuk, hogy látogatóink átlagosan mennyi időt töltenek el weboldalunkon. Ez a mérés vonatkozhat a látogatás egészére, vagy egy adott aloldalon eltöltött időre is.
Ez a mérőszám azt mutatja meg, hogy egy látogatás során a felhasználó összesen hány oldalt töltött le, azaz tekintett meg. Azonos aloldal adott látogatás során rövid időn belül történő újbóli megtekintése általában nem számít új oldalletöltésnek.
A weboldal olyan látogatóit soroljuk ebbe a kategóriába, akik a weboldal látogatása során mindössze egy oldalt (legyen az a főoldal vagy valamelyik aloldal) tekintenek meg, és ezt követően elhagyják a weboldalt a böngészőablak bezárásával, vagy egy külső hivatkozásra mutató linken keresztül.
Mit kapok a jelentéslevél alapbeállításában?
Kibővíthetem-e plusz mérésekkel a jelentéslevelemet?
Milyen sűrűn mér a rendszer?
Hol mér a rendszer?
Mennyire megbízhatóak a mérések?
Milyen technikai feltételei vannak, hogy az én weboldalam adatait is mérni tudja a rendszer?
Az oldalamnak már van statisztikai programja. Nem jelent problémát?
Mibe kerül a jelentéslevél?
Mennyi a minimum rendelés?
Mi történik, ha a keretfeltöltésem elfogy?
Mibe kerül a saját profil létrehozása?
Mibe kerül a statter.hu oldalon lévő mérések használata?
Hogyan tölthetem fel a keretemet?
Kapok-e számlát a befizetett összegről?
Kérhetek-e heti-, havi összegzéseket?
Megadhatok-e több domain nevet is a mérésekhez?
Megadhatok-e aloldal linket a mérésekhez?
Megadhatok-e több e-mail címet a jelentéslevél fogadásához?
A felajánlott cegjegyzek.info oldalra hogyan kerülhetek fel?
Az alap adatok, amit minden reggel mérünk és küldünk:
A megadott weboldal
A mérést megelőző nap látogatottsági statisztikájából egy kivonat, mely tartalmazza a megadott weboldal alábbi adatait
Igen, a saját profilban további méréseket adhat hozzá a megrendeléséhez.
Minden reggel új mérés fut le minden paraméterre. Mindig, minden adat friss! A mérés pontos dátumát is megadjuk.
A google.hu oldalon mérünk, a „Keresés: Web” beállítás mellett.
Minden mérést az erre a célra alkalmazott szerverünk indít, minden kézi beavatkozás és befolyásolás teljes kizárásával. A méréseket már egy teljes éve teszteljük. Ezen idő alatt hiteleségi probléma nem merült fel.
A saját profilban megadott weboldal google méréseihez nincs szükség külön technikai beállításokra.
Az előző napi látogatottsági adatok méréséhez viszont szükség van a honlap forrásába egy kódsor befűzésére. Ezt a saját profilban adja meg a rendszer, amit Önnek, vagy webmesterének, webszerkesztőjének kell a weboldalába illesztenie. Webstatisztikát csak http:// protokoll alatti weboldalaknál mérünk, https:// alatti oldalaknál nem.
Ahhoz, hogy a napi jelentéslevélbe is bekerüljenek a statisztikai adatok, ahhoz egy újabb kódot be kell illeszteni az oldalába. Mi nem nyúlunk bele a már beállított statisztikai programokba és a működésüket sem befolyásoljuk. A mi saját kódunk sem zavar be semmilyen már működő alkalmazásba, csak egyszerűen mi is mérjük az Ön oldalának látogatottságát.
Az alap adatok, amit minden reggel mérünk és küldünk, napi 1 db e-mail-t jelent, melynek ára 40 Ft + áfa. A keretfeltöltés előre történik, pontosan annyi napra előre, amennyit meg kíván rendelni. Tehát Ön adja meg a keretfeltöltés végösszegét. További méréseket is rendelhet, ezeket a saját profiljában adhatja hozzá az alapmegrendeléséhez. A plusz mérések árai a saját profilban jelennek meg.
Nincs minimum rendelés. A saját profilban Ön határozza meg, mennyi időre, hány napig kéri a jelentéslevelet.
A keretfeltöltés lejárata előtt Önt E-mail-ben értesítjük a várható lejáratról, hogy ideje legyen újra feltölteni keretét. Ha a feltöltött keret elfogy, a jelentéslevelet a következő naptól nem küldjük. Ha újra érkezik feltöltés, újra indítjuk a jelentésleveleket, a saját profilban beállítottak szerint.
A saját profil létrehozása díjmentes, egy regisztrációhoz kötött.
A statter.hu oldalon elérhető méréseket Ön szabadon használhatja. Mindössze az Ön ráfordított idejébe kerül.
A saját profilból elérhetőek a befizetési módok. Fizethet banki átutalással, vagy bankkártyás utalással.
Igen. Minden naptári hónap első napján összegezzük az előző hónapban beérkezett keretfeltöltéseket, és az összegről áfa-s számlát állítunk ki.
Technikai okok miatt viszont csak abban az esetben postázzuk, ha az előző havi keretfeltöltések összege elérte a nettó 2.000 Ft-ot, azaz a bruttó 2.500 Ft-ot.
Igen, van lehetőség összegzések kérésére, ezeket a saját profilban kell megrendelni.
Egy jelentéslevél csak egyetlen domain név alatti tartalomra mér, azon belül is csak egyetlen URL megadása lehetséges. Amennyiben több URL-t is meg kíván adni, arra is van lehetőség, viszont az már több jelentéslevél-megrendelést is jelent.
Igen, aloldal linket is megadhat, viszont egy jelentéslevél csak egyetlen URL alatti tartalomra mér.
Igen, lehetőség van akár 3 db e-mail cím megadására is, mindegyikre kézbesítjük a jelentéslevelet.
Minden jelentéslevelet megrendelőnk bejegyzésre kerül a cegjegyzek.info üzleti katalógusunkba, külön díj felszámítása nélkül. Részletek >>>